TheGayWay

Alla inlägg under augusti 2012

Av thegayway - 10 augusti 2012 07:45

Ja eftersom det enbart är allt med vete jag inte tål i gluten så tål jag de andra sädeslagen men jag kommer att skriva de helt glutenfria receptet och sedan lägga till noteringar om vad man använder till en enbart vetemjölsfri kaka. Denna kladdkaka går även bra att göra med vanligt vetemjöl och vanligt smör för den som inte behöver gluten/laktosfritt byt bara ut de glutenlaktosfria ingredienserna mot icke gluten/laktosfritt :)

2 st ägg
2 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
4 msk kakao
ca 100 g laktosfritt smör
1 dl glutenfritt mjöl
Lite glutenfritt ströbröd (jag använder haverkli som inte är gluten, men vete fritt) till formen

- Sätt ugnen på 175°
- Smält smöret i en kastrull
- Vispa ihop äggen och sockret i en egen bunke tills det blir vitt och fluggigt.
- Blanda sedan försiktigt ner äggblandningen i det smälta smöret, men tänk på att inte röra för mycket för då kan kakan bli luftig.
- Rör sedan ner de övriga ingredienserna, och häll över smeten i den smörade och bröade formen
- Ställ i mitten av ugnen i ca 15-20 min ( beroende på hur kladdig kladdkaka du vill ha)

Ät och njut tillsammans med till exempel laktosfri glass eller laktosfri grädde :)

Av thegayway - 10 augusti 2012 07:21

God morgon!
Idag liksom alla andra dagar nu när jag är ensam vaknar jag onödigt tidigt. Förstår inte varför!? Ja menar, jag borde väl ändå passa på att sova ut nu innab skolan börjar den 3 September, men nej då! Elins automatiska väckarklocka (alltså mitt eget huvud) väcker mig varje morgon mellan 06.30 och 07.00 Undra om jag har gått och blivit pensionär utan att veta om det! xD

Igår kväll kom i allafall min underbara vän Sandra förbi här hos mig, och hälsade på mig lite i min ensamhet. Det har hon gjort varje kväll nu sen Emelie åkte hem, vilket känns skönt, så jag slipper vara ensam precis hela tiden. Vi pratade, skrattade och jag satt och skannade in bilder från mina första år, in till datorn så jag får med mig dom till Kalmar :)
Vi bakade även kladdkaka, vilket kändes som en evighet sen man gjorde sist :P

Nu funderar jag starkt på att gå ner och äta frukost, men jag känner att det kanske är lite i tidigaste laget xD Det blir nog att ligga och läsa en stund istället först :) Bild och recept till kladdkaka (som självklart var laktos och glutenfri) kommer under dagen ;)

//Elin

-- Tha Gay Way --

Av thegayway - 8 augusti 2012 09:00

God Morgon allihop. Inatt har jag sovit utan min älskling för första gången på väldigt väldigt länge, ja praktiskt taget nästan hela sommaren! Emelie har nämligen åkt hem till sin familj i Åtvid efter att ha varit här nästan en månad, och före vi kom hit så var jag hos henne i över en månad, då hon jobbade i Linköping i 5 veckor. Så ja, vi har inte varit ifrån varann på väldigt länge så det blir spännande att se hur det här går. Det blir ju i allafall inte så länge vi är skillda åt, så det kommer nog gå bra, trotts att vi längtar något otroligt mycket efter varandra!

Nej nu ska jag hoppa upp ur sängen och gå ner och äta lite frukost, så att jag orkar med allt jag ska göra idag :)

//Elin

-- The Gay Way --

I Miss You Darling

Av thegayway - 7 augusti 2012 21:29

Ja, snart är sommaren faktiskt över för denna gång :( tur i allafall att jag flyttar neråt så att sommaren fortsätter lite längte än här i dalarna :) Men innan sommarn är slut ska jag iallafall hinna med en hel del, så som att packa, flytta och sen åka på semester med älsklingen :) Hoppas hoppas bara att vädret är på våran sida under hela våran tripp :)

För att ni inte ska tro att sommaren redan är slut så slänger jag in en bild på lite blommor ifrån midsommar :D

Av thegayway - 7 augusti 2012 17:55

Nu är det så att jag (Elin) har kommit in på grundlärarprogrammet med inriktning på arbete inom fritidshem, vilket betyder att jag inom en väldigt snar framtid kommer att flytta till Kalmar till min älskling! Så himla spännande!!! :) Visst jag är lite nervös inför att börja en ny skola där jag inte känner någon, och att plugga på en riktig skola igen, men det ska nog gå bra :) hoppas på att få lära känna massa nya spännande människor :) Men det bästa med det hela är ju självklart att jag flyttar ihop med Emelie :D Det kommer att bli underbart! Jag hoppas att ni fortsätter att läsa våran blogg trotts vårat "sommaruppehåll", men när skolan börjar då ska vi komma igen och blogga som bara den :)

//Elin

-- The Gay Way --

Presentation


Hej, vi är ett gaypar som heter Emelie(22) och Elin(20). Vi har nu varit ett par sedan Maj 2011, och det dröjde inte länge innan vi förlovade oss.
Vi vill blogga om vårat liv tillsammans, både som sambos och särbos, och även en del recept.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om vår nya "Header"?
 Okej
 Skit snygg! behåll!
 Asså.... ni kanske borde ta och skaffa någon annan i framtiden när ni får tid
 BYT!!!
 Övrigt

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards