TheGayWay

Alla inlägg under januari 2013

Av thegayway - 30 januari 2013 13:09

 


Här ligger min lilla sjukling och vinkar så sött till kameran. Det är farligt att jobba på förskola, ni förstår man blir sjuk. Men nu får vi hålla tummarna för att hon kryar på sig för jag tänkte att vi skulle ha en mysig simhallsdag i helgen :) 


 


Jag sitter däremot och funderar på vad jag ska göra reportage om i veckorna som kommer... Vad händer egentligen  i Kalmar? Hmm... Bra fråga kanske tar och skriver lite om kalla kriget till en kurs på halvfart jag tänkte testa på att läsa parallellt ett tag :) Men vi får se hur det går med det. 


// Emelie 


--The Gay Way--

Av thegayway - 25 januari 2013 11:47

Nu var det fredag igen, och den här helgen ska det verkligen bli riktigt skönt att bara få vila och göra sånt man själv vill! Visst jag har det jätte bra på förskolan som jag praktiserar på, men det blir lite långa dagar med få raster :/ ikväll så fortsätter jag och Emelie med vårat Harry Potter maraton oxå, dock så tänker jag tvinga henne att se farsen som går på sjuna oxå, så då får vi väl pausa i HP ett tag ;) nej nu är min lunchrast över så nu ska jag in till barnen och jobba lite till innan jag slutar 15.30 :)
Ha en bra helg, för det ska vi ha :)

//Elin

-- The Gay Way --

Av thegayway - 22 januari 2013 09:48

Idag börjar Elin sin praktik på förskolan, eller just ja, för dem heter det VFU men vi får önska henne lycka till och hålla tummarna att allt går bra för henne och att hon lyckas undvika att bli sjuk! :)


Jag minns, när jag var vikarie på en förskola. Jag jobbade en dag som resulterade i att vara sjuk i en månad och hosta av ett revben som var förjävligt i 3 månader... Usch, nej nu ska jag inte skrämma henne och sådant händer väl inte hela tiden? Var väl bara jag med mitt otroligt dåliga immunförsvar, haha. 


Vad gör vi nu för tiden då? I helgen startade vi vårt Harry Potter maraton och måste säga att filmerna är mycket bättre än jag minns dem. Vi avsluta helgen med att se The order of the phoenix och måste säga att av de 5 första så var den bäst! :) 


 





Av thegayway - 10 januari 2013 10:30

Ja kors i taket! Ett blogginlägg till. 


 


Fick knappast några bra nyårs bilder på tolvslaget med en slutartid på ungefär 2 sekunder var det omöjligt att få till något vettigt men en del var lite roliga i alla fall 


 

Så här ser de flesta ut och vem som helst kan ju skriva under på att det är fullständig katastrof! XD 


 


Ryggen av mamma och pappa blev nog den bästa bilden och ja vi lämnar nu de katastrofala nyårsbilderna och går vidare. 


Ikväll ska nog Elin och jag gå och se The Hobbit :) Vad jag längtat! Hoppas den är riktigt riktigt bra nu!

Av thegayway - 9 januari 2013 11:50

Det här är så illa. Jag vet. Om man kunde få pris i att glömma bort sin blogg tror jag faktiskt vi i alla fall skulle bli nominerade. Men nu ska jag släppa det och gå vidare. 


Sitter på en föreläsning och får i princip höra att framtiden är körd. Känns positivt. Då kan jag ju bara konstatera att jag hade det lite bättre på jullovet ;) 


 

På "jullovet" åkte jag väldigt mycket skidor och då menar jag väldigt mycket! Nästan varje dag enda tills det att snön smälte för mycket och spåren försvann. Men visst hade vi det bra? Det hade vi! Bortsett från att syrrans stav gick av och att jag ramla och vred mitt knä 180 grader. Men vad gör det? När man hade det så skönt ute i spåren som vi hade det :) 


 


Uppföljning kommer ;)


-- The Gay Way -- 


// Emelie




Presentation


Hej, vi är ett gaypar som heter Emelie(22) och Elin(20). Vi har nu varit ett par sedan Maj 2011, och det dröjde inte länge innan vi förlovade oss.
Vi vill blogga om vårat liv tillsammans, både som sambos och särbos, och även en del recept.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om vår nya "Header"?
 Okej
 Skit snygg! behåll!
 Asså.... ni kanske borde ta och skaffa någon annan i framtiden när ni får tid
 BYT!!!
 Övrigt

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards