TheGayWay

Alla inlägg under mars 2012

Av thegayway - 25 mars 2012 19:37

Första grillningen med nya

grillen i Fredags :D 



 


I Kalmar har man visst ägglossing på stan xD  

Av thegayway - 25 mars 2012 10:22

Jaha, då var det söndag idag igen då. Fasligt vad tiden går fort! Och speciellt nu när vi fått lov att ställa fram klockan en hel timme, och där med missade att sova en timme inatt... Jag blev helt förvirrad när jag vaknade i morse och klockan var 09.30 jag som alltid brukar vakna vid 8 - 8.30, men sen insåg jag att det var för att klockan ställt fram sig en timme xD jaja allt kan man väl inte komma ihåg heller ;)

// Elin


I fredags cyklade vi bort till giraffen ( en centrum med massa mataffärer samt annat) för att kolla på en mini grill :) vi sprang runt i var enda butik som skulle kunna tänkas ha grill, grillbriketter och tändvätska. vi hittades tillslut vår nya lilla kompis grillisen på JULA, där vi oxå köpte grillbriketterna :) på coop hade dom den tändvätskan vi ville åt så där köpte vi den oxå :) påvägen hem cyklade Emelie med våran nya grillkompis på pakethållaren, förpackningen var faktiskt så liten att det gick :p väl hemma monterade vi, händiga som vi är, ihop grillen helt själva ;) inte dåligt må jag säga xD sen var det bara å börja försöka tända grillen, vilket tog sin lilla tid, men lyckades gjorde vi, och vi fick härlig grillad kyckling, potatissallad och tzatziki till mat den dagen :D


Igår åkte vi in till stan för att Emelie hade bokat tid för synundersökning vid 12, så vi passa på att shoppa lite efter det oxå :) inte så många fynd men väl rejäla fynd på det vi hittade. Elin köpte en tjock stickad tröja som hade kostat 349:- för den stora summan av hela 50:- medan emelie köpte ett par bikini trosor för 10:- samt en väldigt fin stickad mössa oxå den för 10:-, som sagt rejäla prisfynd!Idag ska vi åka bort till stranden för att film å fixa lite till ett skolarbete som Emelie håller på med, och Elin får självklart alltid vara filmstjärna, fotomodell, sångerska eller vad annat som krävs :)


// Elin & Emelie


-- The Gay Way --

Av thegayway - 22 mars 2012 19:36

Idag var jag med om den bästa lunchen någonsin! Min sötnos och jag hade en lunchdejt   

Elin cykla hemmifrån och jag från skolan och så möttes vi på stranden vid havet (ja vi var på stranden i mars ;)) Det var varmt, det var soligt det var underbart :) till lunch åt vi pankakor med glass till som elin hade tagit med i en termos så att den skulle hålla sig och det gjorde den!  Så himmelskt gott och mysigt :) 




och när jag trodde att det bara inte går att bli bättre så tar Elin fram en burk med tryffelkaka i oj oj oj jag bara smälte, allt var bara så bra :) så underbart :)


 


Så avslutningsvis får ni en bild som sammarfattar hela dagen :)




//Emelie


--The Gay Way--  

Av thegayway - 21 mars 2012 16:25

Här igen :) idag har även jag och min söta älskling varit och köpt glass i det underbara solvädret! Tror det var bortåt 17 grader där ett tag, nästan sommar värme ju och helt underbart skönt :) Jag tog den nya Cornetto den med hallon och choklad i den var faktiskt riktigt riktigt god, fast jag inte alltid gillar hallon så var det mumsigt! Min älskling tog istället en Nogger för hon kom fram till att det var den hon skulle orka äta upp.

   


Sedan satt vi och åtnjöt vår glass i lä från vinden och allt var underbart gott och varmt och mysigt, tills lukten av koskit slog oss. Jag trodde att vi här vid kusten skulle vara fri från sådant med havsbrisen till hjälp men inte då. Som tur var varade den inte så länge och vi fortsatte att mysa lite till i solen innan vi gick in för att plugga.


Väl inne pluggade jag vidare med twitter, google och duckduckgo till hjälp med att hitta information om Landstinget i Kalmar och sötnosen om sina potatiskravaller.


Nu sitter jag har och begrundar om man kan koppla keek till bloggen? Och sötnos har balsam inpackning för håret och börjar bli lite rastlös nu så ska nog låna ut internet till henne ;)


// Emelie


--The Gay Way--




Av thegayway - 21 mars 2012 16:19

De senaste dagarna har jag haft helt olika föreläsningar jämför med vad jag är van vid och ärligt talat tror ingen är van vid sådana. Till att börja med gjorde föreläsaren en Torstis som jag kallar det, en Torstis innebär att man som Torsten Flinck gör hela framträdandet (föreläsningen) barfota.


 


För det andra så var det mesta om föreläsningarna ägnat åt till hur man orienterar sig i de sociala medierna eller nej inte bara det utan på internet i allmänhet, hur man nätverkar. Mest viktigt: vi lever i en värld full med nätverk och i dessa nätverk måste man kunna orientera sig.


Kort och gått så innebär det att vi idag hade en dryg timmes föreläsning om Twitter, så tror nu att hela klassen har twitter. I går uppmana han oss alla att twittra underföreläsningen, vilket gjorde att vi trenda och var på 2:a plats i Sverige för #jom11, så ni som var inne på twitter kanske såg oss? Vi blev så ”populära” att random folk hashtagga oss och vi blev spammade. 


Vi har även lärt oss att bli bättre på att göra research på internet och har upptäckt att det är ganska intressant vad man kan få fram.


// Emelie


--The Gay Way--

Av thegayway - 20 mars 2012 16:23

Igår var det väldigt fint väder här i Kalmar, ca 8 grader och sol :) Så vi bestämde oss för att ta cyklarna och cykla ner till havet och fota lite och så :) Det var verkligen superhärligt väder och vi fick riktiga vår känslor då vi enbart kunde cykla iväg i peak tröja utan jacka över! Vi fick även väldigt många fina vårbilder som förhoppningsvis kommer att läggas upp här så småningom.  Några bilder får ni att hålla till godo med här först ;) 


Vill bara påpeka att vid eventuellt rufsiga frisyr bilder så blåste det så mycket att vi nästan blåste bort vid vissa tillfällen xD


 

Elin fick som vanligt agera fotomodell då Emelie är den av oss som är bäst på att fotografera :)




Elin avgudar solen!


  

   

Kärlek  <3



//Elin & Emelie


-- The Gay Way --

Av thegayway - 18 mars 2012 19:57

Nu har bloggandet legat på sparlåga ett tag inte riktigt den rivstart vi tänkte oss. Men Elin har både varit på resande fot och haft tenta och Emelie har också haft tenta (som hon skrev i fredags).


I alla fall så har hela Emelies familj varit på besök nu i helgen i Emelies etta och helt otroligt så har alla fått plats. Det var trevligt att slippa laga mat lite och få lite lyx i vardagen med tryffelkaka och förrätt och haft en bil! Nu är Vi – Emelie och Elin äntligen på samma plats igen, så det blir lite mer gemensamma blogg inlägg förhoppningvis :)


Ikväll har vi ätit kycklingklubbor i ugn (gjorda med egen påhittat marinad – VÄLDIGT GOTT!!!) och potatissallad. Det var helt gudomligt gott :) Vi skulle tagit kort på det man det kom vi inte på förrän halvvägs igenom och då såg det inte så aptitligt ut.


Snart är det dags för så ska de låta och vi ska slå vårat poäng rekord från förra veckan tror vi lyckades skrapa ihop 18. Men det är ju självklart en annan sak hemma i Tv-soffan, men vi tycker det är kul ;) Hoppas ni alla har en helt underbar söndag kväll, tänkte avsluta med en bild på oss två men Elin är i duschen så ni får hålla till godo med en bild, Emelies syster Jennie tog i helgen på oss:


 



//Emelie & Elin


--TheGayWay--

Av thegayway - 16 mars 2012 11:06

Effektiv förmiddag haft tenta, simmat 2 kmPå 35 min och påbörjat städningen tills hela familjen + min flickvän ramlar in här i min etta på eftermiddagen :) så nu tills desss är det städa städa städa som gäller ! Åh hej o hå! // Emelie --TheGayWay--

Presentation


Hej, vi är ett gaypar som heter Emelie(22) och Elin(20). Vi har nu varit ett par sedan Maj 2011, och det dröjde inte länge innan vi förlovade oss.
Vi vill blogga om vårat liv tillsammans, både som sambos och särbos, och även en del recept.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om vår nya "Header"?
 Okej
 Skit snygg! behåll!
 Asså.... ni kanske borde ta och skaffa någon annan i framtiden när ni får tid
 BYT!!!
 Övrigt

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards