TheGayWay

Alla inlägg under mars 2012

Av thegayway - 6 mars 2012 21:08

Jaha då var bloggen äntligen igång på riktigt :) vi ska se till att få in lite recept och annat roligt här så småning om men just för tillfället blir det mest lite allmänt bloggande om vardagliga saker. 


Morgonen idag började som vanligt med tv tittande 09.00 för att sedan fixa frukostdejt tillsammans med Emelie via telefon. Vanligtvis använder vi oss av skype och så att vi även kan se varandra. Mornarna blir så mycket mysigare när man börjar dom med att äta frukost tillsammans, och har man då ett distansförhållande som vi har så får man helt enkelt göra det bästa av situationen :) Efter frukosten så slötittade vi båda två lite på varsin tv (hon i Kalmar och jag hemma) innan det blev dags för Emelie att cykla iväg mot skolan. Då tog jag tillfället i akt och började plugga lite mer allvarligt till tentan som jag snart har. Jag säger bara en sak, "det är INTE lätt att få ner hela franska revolutionen ända fram till Napoleon tiden på endast 1 dataskriven sida!" det finns ju liksom hur mycket som helst att skriva om den! Men men, tillslut lyckades jag ändå något så när :) Precis när jag var klar med det så ringde Emelie upp igen, för då hade hon slutat i skolan för dagen. Stackarn fick lov att höra allt jag hade skrivit medans hon varit borta men hon är så hilmla tålig och håller god min trots att det nog är fruktansvärt tråkigt xD

 

Nu har jag satt igång lite VHS filmer för inspelning till datorn, och medans det håller på så tänkte jag passa på att plugga lite mer men det blev visst ett blogginlägg istället xD

Nu ska jag i allafall försöka att skriva klart det jag håller på med innan House börjar 23.00 Då blir det en Housedejt med Emelie också ;)

Ha det bra


//Elin 


-- The Gay Way --

Av thegayway - 6 mars 2012 17:23

 


Som ni kanske har läst på våran lilla pressentationsruta är vi ett par som ska blogga här tillsammans. Annars om ni inte har det så heter vi Emelie och Elin och har varit tillsammans sedan i Maj 2011.


Tyvärr så bor vi inte alltid tillsammans än så vi kommer inte alltid kunna blogga tillsammans. Men ibland så, för vi har varandra nästan ständigt uppringda i telefon, tur att vi har samma mobiloperatör så vi kan ringa gratis till varandra annars skulle det bli fruktansvärt dyrt.


Annars så dejtar vi som alla andra par, bara det att ibland istället för att gå på bio och mysa, får vi ha varandra i telefon och i skype medan vi ser på så ska det låta, melodifestivalen, det okända eller någon bra film.

Men självklart är det svårt att vara ifrån varandra och vi saknar varandra hela tiden, men allt det är värt det för den tiden vi har tillsammans. Och förhoppningsvis kommer Elin att kunna flytta till Kalmar dit Emelie bor till slutet av sommaren. Där Emelie pluggar Journalistik och Medieproduktion och som tur var så pluggar Elin Historia på distans (i brist på annat som hon säger) så det är tack vare det vi kan bo tillsammans ibland. Men vårat mål är som sagt att vi ska kunna bo tillsammans och ha en helt underbar vardag.

Så om ni vill hänga med i vårat galna stundom distans förhållande stundom sambos så häng på med på The Gay Way.

// Emelie och Elin

-- The Gay Way --        

Av thegayway - 4 mars 2012 23:38

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej, vi är ett gaypar som heter Emelie(22) och Elin(20). Vi har nu varit ett par sedan Maj 2011, och det dröjde inte länge innan vi förlovade oss.
Vi vill blogga om vårat liv tillsammans, både som sambos och särbos, och även en del recept.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om vår nya "Header"?
 Okej
 Skit snygg! behåll!
 Asså.... ni kanske borde ta och skaffa någon annan i framtiden när ni får tid
 BYT!!!
 Övrigt

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards