TheGayWay

Alla inlägg den 23 maj 2012

Av thegayway - 23 maj 2012 22:20

Idag efter allt plugg så belönade jag mig med att baka lite :D bakade 2 supersmå sockerkakor samt en lite större i dödskalleform. Gjorde olika smaker på alla 3 oxå :D


Glutenfri Saftig Sockerkaka


Recept:

3 Ägg

2.5 dl Socker

2 msk Vaniljsocker

50g Smör

1 dl Laktosfri Mjölk

ca 3.5-4 dl Glutenfritt Mjöl

2 tsk Bakpulver

1 nypa Salt

Rivet Citronskal


Glutenfritt Ströbröd

Smält Smör


175  Grader


1. Vispa ägg, socker och vaniljsocker tills det blir väldigt fluffigt och vitt

2. Smält smör och blanda med mjölken, blanda i tillsammans med äggblandningen

3. Blanda mjölet, bakpulvret och saltet i en bunke, och blanda sedan ner det i smeten med det andra

4. Riv citronskal och blanda i smeten

5. Ställ i ugnen i ca 25-30 min


Jag gjorde dock 3 små sockerkakor av detta recept, men det funkar utmärkt till 1 vanlig stor oxå :D





Minsta Sockerkakan blev med Citronsmak :D



   

Största Sockerkakan i form av en dödskalle blev naturell smak :D


Den sista Sockerkakan har jag tyvärr ingen bild på då den gick sönder när den skulle ur formen xD Men den var i allafall en mini tigerkaka :D


//Elin


-- The Gay Way --

Av thegayway - 23 maj 2012 12:47

Igår var jag på 2 dop, först prinsessan Estelles dop, sen lammet Francis :D här kommer ett klipp på det nästan sötaste dopet jag någonsin sett :D


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VcBBRueCQZc


//Elin


-- The Gay Way --

Presentation


Hej, vi är ett gaypar som heter Emelie(22) och Elin(20). Vi har nu varit ett par sedan Maj 2011, och det dröjde inte länge innan vi förlovade oss.
Vi vill blogga om vårat liv tillsammans, både som sambos och särbos, och även en del recept.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om vår nya "Header"?
 Okej
 Skit snygg! behåll!
 Asså.... ni kanske borde ta och skaffa någon annan i framtiden när ni får tid
 BYT!!!
 Övrigt

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards