TheGayWay

Alla inlägg under maj 2012

Av thegayway - 22 maj 2012 19:42

Jaha, då har man varit på kungligt dop idag då :) Eller nja, egentligen inte, men att kolla hemma från TV soffan räknas oxå ;) Jag fick i allafall lov att rota fram finaste klänningen, dagen till ära :) 



Nu blir det snart att dra på sig klänningen igen, då jag ska på ett till dop idag, men den här gången för en liten lammunge :) Det är nämligen så att Tele2 Frank har bestämt sig för att döpa sin lilla adopterade son just idag :D Dopet börjar klockan 22.03 på TV4! 

Missa INTE det ;)


//Elin

-- The Gay Way --

Av thegayway - 21 maj 2012 22:38

Den 21 maj 2011 blev Elin och Emelie, vi. Vi firar med andra år ett helt år tillsammans idag! Tiden har både dragit ut på sig så det skulle kunna varit 10 och gått så fort så det skulle kunna vara igår, för den dagen, eller hela den helgen är så klar i minnet att det skulle kunna varit för en timme sedan. 


Historien om hur vi träffades kommer, men inte idag, då skulle jag få sitta här och skriva till småtimmarna och det klarar jag inte av, då jag fortfarande inte mår riktigt hundra. Men den historien kommer håll ut med oss ett tag till bara ;) 


Det enda som är illa med att fira ett år tillsammans är att inte kunna vara med den man älskar den dagen, vi insåg idag att den här perioden är den längsta vi varit ifrån varandra sen vi blev tillsammans och det känns! Det gör det verkligen... Men jag älskar Dig, Elin och vi klarar vad som helst tillsammans :) Orden finns inte för att beskriva hur mycket jag älskar dig, men jag försöker och jag gör mitt bästa, varje dag ;) 


Här kommer lite bilder på oss och hur vi förändrats under tiden: 




Observera att vi har huvudena parallelt med varandra och bara tittar in i kameran, detta var dagen efter vi blev tillsammans.




Här har det tagit sig lite och vi ser delvis på varandra och delvis in i kameran, slutet av sommaren.




Ingen tvekan om saken va? vi är två magneter som dras mot varandra och det finns bara en för den andras ögon, helt underbart!


Allt med dig är underbart Elin <3


// Emelie


--The Gay Way--      

Av thegayway - 20 maj 2012 22:25

Idag var en stressig dag då jag bestämt mig för att göra klart en svår fråga av plugget idag. Jag kämpade in i det sista men på slutet var järnan slut och jag fattade ingenting! Då rycker min underbara flickvän in och hjälper mig och förklarar så att jag förstår, hon är underbar min Emelie <3 


Nu på kvällskvisten blev det att bara slappna av och återskapa gamla minnen genom att kolla på Skrållan, Ruskprick och Knorrhane (Saltkråkan) såååå bra :D


Skrållan är ju sötaste ungen asså! 


// Elin

-- The Gay Way --

Av thegayway - 19 maj 2012 22:12

Idag, lördagen till ära så bakade jag mig pizza, medan älsklingen fixade lördagsmys hos sig med egengjord klyft potatis med fläskfilé :)Det är så otroligt bra att kunna baka egen pizza då jag inte tål köpt pizza eftersom den innehåller vetemöl som jag är allergisk emot, det vill säga gluten. Min pizza blev super god med ingredienser från gårdagens taco :) Man tager vad man haver ;) Det blev lök, tomat, skinka, sparris och ost, SUPER GOTT!!!! den blev, om man får säga det själv, HELT JÄVLA PERFEKT!! :D  


Recept på vetemjölsfri pizzadeg:

(OBS. Detta recept är INTE glutenfritt, utan enbart vetemjölsfritt, då jag tål alla sädesslag utom vete!)



1/4 färsk Jäst

0,6 dl ljummet Vatten

ca 1,5 dl Glutenfri mjölmix

ca 0,2 dl Rågmjöl

1/2 tsk Olivolja

lite Salt


Blanda ihop och allt och låt jäsa under bakduk i ca 1 timme.


Min underbart goda pizza :D 


Nu blir det endera att slå på någon film, om jag inte gör som Emelie och tittar på Grease 2 som går på 11:an, eller att plugga eller städa lite... Svårt val där asså! 


//Elin


-- The Gay Way --

Av thegayway - 19 maj 2012 12:02

 

Haha ja ni! Det var rea på sparris nu och då tyckte min flickvän som ska flytta till mig i höst att vi skulle slå till och frysa in ;) förhoppningsvis ska hon flytta hit, jo det ska hon det har jag bestämt :P 


Men för att sparrisen ska hålla sig så var jag tvungen att frysa den, jag trodde att det bara var att slänga dem i frysen men så var inte fallet... 


1. Dela dem så de går i i en kastrull. 


2. Koka dem i 2-4 minuter 



3. Lägg dem i iskallt vatten så de svalnar av och blir kalla




4. Låt dem torka




5. Sen! efter alla om och men kan man till sist lägga ner de ordninggjorda sparrisarna i frysen :)


Inte kanske det mest intressant blogginlägg om våra liv men det var det vi var engagerade i igår och kanske någon lärt sig hur man fryser sparris :)


// Emelie


--The Gay Way--     

Av thegayway - 17 maj 2012 20:44

Har precis insett att jag har en biobiljett som går ut inom 2 veckor, surt! meningen var att jag och elin skulle gå men det gick inte... Så ska kanske gå med mamma istället, står och väljer mellan följande filmer vilken tycker ni?





Längre inlägg kommer, orkar inte blogga mer just nu, mår inte så bra... Vi hörs :)


//Emelie


--The Gay Way--

Av thegayway - 16 maj 2012 21:18

Jag vet att det är lite sent kanske, men nu kommer i allafall några bilder från Mallorca :D


Väldigt billiga och goda jordgubbar :D









  



 

Världens godast Laktos och Glutenfria glass!!!



 

Högt som fasen och inga räcken, bara stup rakt ner :)

 

Haha ser lite borta ut xD Det kanske var den extramt stora tallriken med mat som gjorde mig chockad xD

 

Till mitt älskade hjärta som fick stanna hemma den här gången <3


   


//Elin


-- The Gay Way --

Av thegayway - 14 maj 2012 00:03

Jaha, nu var Mallorca resan slut för den här gången och jag är hemma i kalla Sverige igen. Jag kom egentligen hem i fredags kväll, men har verkligen inte orkat blogga då jag kände att jag fick lov att landa lite efter resan då jag ännu inte är 100% frisk... 


Vi har haft det väldigt bra på Mallorca trots att jag varit lite dålig från och till, men vi har ändå varit ut på massa äventyr. Vi var vid något som kallas drakgrottorna. Det var superstora grottor med miljontals stalagmiter och stalaktiter, flera hundra meter nere under jorden! Det var super häftigt att få utforska grottorna, men dess värre så var det förbjudet att ta kort :/ Jävligt surt faktisk, men vi köpte 10 kort från grottorna utanför sen iallafall. Så något minne har vi kvar :D


Här är en bild från google på en del av de fantastiska drakgrottorna. 


Vi var även ute på andra äventyr, men de visar jag senare i några bilder som jag tänkt att lägga upp så småningom :)


Nu ska jag gå och sova så jag orkar upp i morgon då Sandra (en kompis) kommer och hämtar mig, och vi ska åka till våran gamla skola och hälsa på. Emelie sover redan så sött i telefonen, så jag får väl lägga mig och bara slappna av av att höra hennes djupa andetag.

God natt!


//Elin


-- The Gay Way --

Presentation


Hej, vi är ett gaypar som heter Emelie(22) och Elin(20). Vi har nu varit ett par sedan Maj 2011, och det dröjde inte länge innan vi förlovade oss.
Vi vill blogga om vårat liv tillsammans, både som sambos och särbos, och även en del recept.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om vår nya "Header"?
 Okej
 Skit snygg! behåll!
 Asså.... ni kanske borde ta och skaffa någon annan i framtiden när ni får tid
 BYT!!!
 Övrigt

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards